ERASMUS BERLIN



Vaig marxar a Berlín per fer les pràctiques del Cicle Superior de Fotografia durant els mesos de Juny i Juliol de 2017, tot i que vaig marxar uns dies abans que acabés Maig. El que sabia abans de marxar d'Espanya és el lloc on suposadament anava a viure i el nom del meu cap, Martín, però poc més. L'idioma amb el qual anava era l'anglès, d'alemany no en sabia absolutament res.


Em vaig allotjar a un pis compartit amb la dona propietària i una estudiant francesa. Vaig tenir molta sort perquè estava just a un dels centres de Berlín, a Alexanderplatz, i la convivència va ser molt positiva. Després de l'allotjament vaig anar a conèixer al meu cap, en Martín, un home peruà que viu a Berlín fa uns 15 anys. És productor musical i porta artistes hispans a Berlín i París. Les meves pràctiques consistien principalment en fer la promoció audiovisual pels propers concerts per Facebook i Instagram i quan arribava el dia cobrir-los fotograficament amb la posterior edició.


A Berlín l'ambient es molt juvenil, hi viu gent de tot arreu del món així que es fàcil conèixer persones molt diferents segons per l'ambient en el que et moguis. El Martín em va presentar una amiga seva japonesa, Yuko, que fa performances de dansa amb gent amb discapacitat física o mental. Vaig poder anar a fer fotografies a la seva nova performance “Ur-Kunft” i va ser una de les millors experiències de l'Erasmus. També vaig conèixer un productor mexicà que treballava al Flohmarket, una de les meves atraccions preferides de Berlín, que es celebrava cada diumenge al Mauerpark, i vaig poder fer fotos a un dels concerts que organitzava.


Al meu temps lliure m'agradava agafar la bicicleta i passejar pels parcs de Berlín, que normalment són boscos molt extensos. A l'estiu la gent de Berlín aprofita que no fa fred per sortir i fer pícnic als parcs, practicar esport a l'aire lliure i, en definitiva, sortir de casa, així que sempre estava tot animat.


En definitiva,  l'Erasmus ha sigut una molt bona experiència on he pogut iniciar-me a un camp de la fotografia que m'agrada molt professionalment i he pogut conèixer persones tant del món de la foto com d'altres disciplines interessants. M'agradaria poder tornar-hi més temps i aprofitar el que vaig aconseguir durant aquests dos mesos.
 









 

 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL PROJECTOR | ESCOLA SERRA I ABELLA - Fundació Foto Colectania

Activitat de Croma al Cifo de l'Hospitalet