Íñigo Jerez: «La tipografia m’ha servit per entendre l’ofici de dissenyador gràfic»



Il·lustrador de vocació, dissenyador gràfic de formació i tipògraf autodidacta, autor de tipus de lletra d’èxit com Quixote,  Scozia o Poster, l’Íñigo Jerez ens va obsequiar amb una xerrada en la què va detallar la seva trajectòria tipogràfica des dels seus inicis. Acte seguit, va fer correccions dels treballs dels alumnes en l’assignatura de tipografia experimental de quart d’estudis superiors de disseny gràfic.
«La tipografia és un dels valors afegits del disseny gràfic. És una eina cultural que ha quedat en mans exclusives dels dissenyadors gràfics. Necessito saber tipografia per entendre la meva professió».

«Amb la tipografia vaig dissenyar treballs per aprendre i encara ara segueixo fent-ho. Gràcies a la divulgació d’aquests treballs m’han arribat diferents encàrrecs. Mai m’ho vaig plantejar per dedicar-m’hi, sinó per entendre el meu ofici».

«Per a la revista Suite vaig dissenyar tipus durant quatre anys. Suite era una revista gratuïta, cosa que em permetia dissenyar alfabets i experimentar. A més, podia adaptar la lletra per acabar d’expressar-me amb la maquetació».

«La tipografia té unes normes molt concretes. El disseny tipogràfic és un joc constant de micro i macro tipografia, enfocar i desenfocar, obrir i tancar el camp de visió. Dibuixo l’esquelet de la tipografia, fins que trobo un guió amb què puc treballar, fins que tinc tots els elements clars. Sempre construeixo tot l’alfabet a partir de la lletra a minúscula».



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL PROJECTOR | ESCOLA SERRA I ABELLA - Fundació Foto Colectania

Activitat de Croma al Cifo de l'Hospitalet