dimecres, 21 de gener de 2015

Comunicat del departament d'Erasmus

ERAMUS+ ESDAP 
S’informa que les dates per enviar formularis / documentació / dossier, etc. per a la convocatòria ESDAP són del dia 16 de Gener al 6 de Febrer 2015 per tal de fer estades Erasmus+ durant el curs 2015-16.


Heu de consultar tota la documentació / informació / Convocatòria a la web ESDAP:
www.esdap.cat
a la secció ESDAP Internacional.

ERAMUS+ CICLES SUPERIORS
S'informa que el dia 30 de Gener de 2015 és la data límit per enviar el formulari per a estades Erasmus+ (pràctiques/estudis) durant el curs 2015-16.
El formulari l'heu d'enviar via mail a erasmus.easd@gmail.com
El trobareu disponible al web de l'escola:  

www.serraiabella.cat a l'apartat Internacional Mobilitat OUT.

dimarts, 20 de gener de 2015

Serra i Abella: Nova identitat i canvi de nom?

Llegiu aquest text i, en acabat, participeu a l'enquesta mitjançant aquest enllaç.

Ens cal un canvi d'identitat gràfica
 

La decisió de canviar la identitat de l'escola recull, abans que res, la necessitat de renovació periòdica que té tota imatge d'aquestes característiques, sumada a l'adaptació imprescindible a les noves tecnologies de comunicació.
La identitat actual de l'escola no només resulta gastada, sobretot per una institució dedicada al món de la imatge, sinó que no compleix alguns requisits imprescindibles de reductibilitat, adaptació a pantalles o convivència amb altres marques, com la de l'ESDAP.
D'altra banda l'escola necessita, ara com ara, una definició del seu ideari, de quin és el seu paper com a escola pública i com a escola d'art i disseny en l'actual moment social. La nova identitat ha de respondre a aquest plantejament.

En aquest sentit, s'ha decidit engegar un procés de renovació del conjunt de la imatge de l'escola, no només en l'aspecte físic, com el web, la marca o el logotip,
sinó també de la percepció que existeix de l'escola, per part de la gent de fora, però també des de dintre, per la gent que en forma part.

Podeu accedir a l'informe DAFO (debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats) que s'ha elaborat amb els arguments que aconsellen un canvi de nom i d'identitat.

Fem 25 anys 

Aquest curs celebrarem el 25è aniversari de l'escola i aprofitarem l'avinentesa per completar aquest procés de renovació.
Cal destacar que, òbviament, un procés com aquest demana la implicació de tota l'escola, tant per trobar idees com per posar-les en pràctica. Tot està per pensar i per decidir.
El que sí que tenim clar és que volem que tothom hi participi en tots els sentits i que tot plegat ha de ser una bona oportunitat per millorar l'escola.

Cal canviar el nom? 

Dintre d'aquest procés de canvi d'imatge s'ha plantejat també la possibilitat de canviar el nom de l'escola. Aquest canvi és un tema recurrent des de fa temps a l'escola, se n'han fet propostes, se n'ha parlat en moltes ocasions i ara és l'ocasió de resoldre d'una vegada la qüestió en un sentit o en un altre.

Els arguments per al canvi són en resum els següents:
Es tracta d'un nom llarg, difícil de recordar i poc característic.

Segueix el model d'una escola de secundària, el nom d'un personatge local, i no s'identifica amb una escola d'art i disseny i encara menys amb una de superior.

Correspon a una persona poc coneguda i que per la seva activitat -es tracta d'un ceramista- no és representatiu de les disciplines que s'imparteixen a l'escola.

No afegeix cap connotació positiva en línia amb les aspiracions de l'escola.

L'escola es troba en un moment de canvi i d'evolució, nous cicles, nous estudis, allunyada del model d'escola de FP al que responia en el seu origen.

Les característiques que hauria de tenir el nou nom es defineixen per oposició a les anteriors, afegint-ne a més:

- Conveniència d'associar-nos amb Barcelona en comptes de L'Hospitalet, per la procedència del nostre alumnat i per la visibilitat que aquest fet ens dóna a la xarxa, tant pel que fa a nou alumnat com a les relacions exteriors de l'escola.
-Necessitat d'un nom fàcil de trobar a la xarxa, que no plantegi cap ambigüitat ni confusió en els resultats de recerca.

Les opcions del nom del centre 
El primer pas és pronunciar-se sobre el nom de l'escola, per mitjà d'una enquesta que trobareu en aquest enllaç. En aquesta consulta podreu optar per:

-Apostar per un dels noms proposats. Aquestes propostes són el resultat del treball d'una comissió formada per professors i alumnes del grau de disseny realitzat el curs passat dintre dels treballs de projectes.

-Proposar un nom nou que considereu oportú.

-Mantenir l'actual.

L'enquesta estarà activa fins al dia 6 de febrer. 
A continuació una comissió comptarà i valorarà els resultats i  proposarà, si la decisió comporta un canvi de nom, la nova nomenclatura a l'aprovació del consell escolar i l'ajuntament de l'Hospitalet.
Gràcies a tots per avançat per la vostra participació.

Fora de sèrie 2015: Reunió zero

Ens cal l'opinió de tothom. Us convidem, doncs, dimecres 4 de febrer a les 15.00 h, a l'aula 002, a alumnes i professors per valorar les fora de sèrie del curs anterior i preparar les d'aquest any.
Totes les opinions són benvingudes.


dimecres, 14 de gener de 2015

Eduardo Manso a TipusLab: «Cuideu bé l'espaiat. Una bona lletra mal espaiada no funciona.»

 «Dissenyar una sans és més difícil que una serif, però arribo tard per advertir-vos-ho.»
Eduardo Manso, dissenyador gràfic de formació i tipògraf autodidacta, autor de tipus de lletra d'èxit com ara Geogrotesque o Periódico, ens va obsequiar amb una xerrada en la qual va repassar la seva pròpia obra tipogràfica. Després de la conferència, correccions del tipus de lletra sobre paper, i correccions en pantalla en una esplèndida lliçó de FontLab en directe.
Us adjuntem algunes de les idees que ens va transmetre en la visita al centre:

«
Quan vaig decidir dedicar-me a dissenyar tipus de lletra, el primer que vaig decidir va ser establir una filosofia. Resumida, podria dir que procuro fer tipus de lletra de gran qualitat.»


«Per dissenyar Relato, em vaig inspirar en les il·lustracions dels serifs de Dürer. Això em va permetre crear una paleta de formes arrodonides i anguloses que vaig acabar aplicant a l'anatomia de Relato. Curiosament, fa uns anys, la diferència de pesos entre una mateixa lletra era massa poc evident. A Relato vaig voler diferenciar clarament el pes regular de la negreta. Per fer-ho bé, vaig reflexionar, encara que sembli broma, entre la diferència de la Gioconda de Leonardo da Vinci i la de Fernando Botero.»


«Geogrotesque és probablement el meu disseny tipogràfic preferit. I ho és entre d'altres coses pel motiu pel qual la vaig fer. Un dia em vaig demanar per què no usava els tipus de lletra que jo mateix dissenyava. Em vaig adonar que com a tipògraf busco reptes i formes elaborades, però com a usuari m'agrada la simplicitat. Geogrotesque dóna forma a aquesta simplicitat.»


«Al briefing de la Periódico em demanaven una lletra amb arrels castellanes. La clau no era què volia dir arrels castellanes, sinó què creu la gent que són les arrels castellanes. Sortosament, la vírgula clàssica de la Ñ espanyola del s. XVIII (pròpia de la Ibarra) es va descartar, perquè a dia d'avui no hauria funcionat. Al diari, els trenta pesos que té la lletra són d'utilitat i tots acaben tenint una funció.»

I per acabar la xerrada, un consell fonamental: «Cuideu bé l'espaiat. Una bona lletra mal espaiada no funciona. A l'inrevés, podria ser que sí.»

dijous, 8 de gener de 2015

Representació d'elements morfològics

Presentació de treballs realitzats pels alumnes de 1r de Fotografia, Il·lustració i Gràfica Publicitaria en el mòdul Fonaments de la representació i expressió. Realització d'imatges a partir d'elements visuals (punt, línia, textura, color) partint de la simplicitat a la complexitat.

Fotos cedides per l'alumne J. Lluís Tantiñá de 2n de fotografia.