divendres, 19 de desembre de 2014

Col·laboració entre l’Escola Internacional SEPR, Lyon i els alumnes de l’especialitat de Fotografia




Deu alumnes de l'Escola Internacional SERP de Lyon han vingut a visitar-nos aquesta setmana per desenvolupar una activitat conjunta amb els grups de primer curs de Fotografia A i D, dins del mòdul de Projectes Fotogràfics. UF1. Introducció al Projecte Fotogràfic / UP 1.1 ESTRATÈGIES FOTOGRÀFIQUES:
Activitat / Sobre el territori. A partir d’un mateix entorn, es tracta de generar diferents encàrrecs per establir diferències de concepte en la presa: catàleg, retrat, ordenació del paisatge, missatges, crítica, ironia, arquitectura, etc.
El grup ha estat acompanyat per Marie Murat, directora del Lycée, Béatrice Aubelle, professora de comunicació audiovisual, Maïa Etchard, Gilbert Garnier i Pascale Vic, professors de fotografia i Claire Challande ,responsable de projectes de mobilitat internacionals.
Aquesta activitat ha estat coordinada per les professores Pascale Vic i Montse Abella. Esperem que aquesta experiència sigui el principi d’una llarga col·laboració entre les dues entitats.
Trobareu més fotografies d'aquesta trobada al facebook del centre.

Cicles formatius de grau superior: horaris del segon quadrimestre

Us enllacem els horaris del segon quadrimestre per al curs 2014-2015.

Cicles formatius de grau superior: Horari del segon quadrimestre
L'assignació d'aules està pendent de confirmació

dimarts, 16 de desembre de 2014

Projectes finals seleccionats, curs 2013/2014

Us enllacem els vídeos dels projectes finals seleccionats per a la presentació de l'acte inaugural d'enguany. Moltes gràcies a Patricia Arenas –Jellyfest–, Rober Mauri Rodríguez –Patrulla Nodex–, Laia Font –URBI–, Nuria Maya –asfaltoglifos– i Naara Riveiro –Custom paper–.



Patricia Arenas –Jellyfest–



Rober Mauri Rodríguez –Patrulla Nodex–



Laia Font –URBI–



Naara Riveiro –Custom paper–



Nuria Maya –asfaltoglifos–

Obres de remodelació

El proper dia 19 i fins ben bé el dia 12 de gener, estarem fent obres de remodelació de l'aula de dibuix. Guanyarem un taller ampli que és podrà convertir en dues aules de dibuix, a banda d'un espai que ens permetrà més opcions de maniobra. Com ja sabeu les obres son un enrenou i us demanem paciència i col·laboració durant aquest dies.
Tindrem una mica de soroll  i estarem uns dies en situació provisional.
Farem tot el possible perquè les molèsties siguin les mínimes.
Moltes gràcies a tots!

divendres, 12 de desembre de 2014

Crònica fotogràfica de l'acte de presentació de curs

Quatre apunts breus per resumir la jornada: un discurs generós del director, Eduard Ducròs, en defensa de l'escola pública d'art i disseny; una ponència engrescadora de Philip Stanton reivindicant la il·lustració periodística i la creativitat transversal; uns projectes finals esplèndids de cada especialitat –Patricia Arenas, Rober Rodríguez, Laia Font, Núria Maya i Naara Riveiro– i, per acabar-ho d'arrodonir, una bossa de regal magnífica commemorativa del 25è aniversari del centre; obra de Sergi Delgado.
De l'acte de presentació de curs, en trobareu més fotos al facebook del centre.
De la bossa del Sergi Delgado i d'altres propostes que el mateix alumne va presentar a concurs, en podeu trobar més imatges en aquest enllaç.




dimecres, 10 de desembre de 2014

Enric Jardí a TipusLab: “La llegibilitat no és intrínseca a cap forma, és pur costum”



Tercer contacte amb professionals i tercera lliçó de tipografia en directe, a càrrec aquesta vegada d'Enric Jardí. La xerrada va ser una autèntica sacsejada per treure'ns vicis adquirits del damunt i una advertència en relació a algunes inèrcies del disseny actual en general, i del tipogràfic en particular. Una repassada a l'evolució històrica dels alfabets va ser el fil conductor d'un discurs del qual us en fem partícips en forma de breus extractes.

“El tipògraf dissenya sovint per especulació, no per funcionalitat. Això ho prova –per posar un exemple–  el fet que quan es feien tipus mòbils es copiaven les formes cal·ligràfiques com els grans contrastos i els serifs fins enlloc de formes més pròpies del treball de buidar i llimar el punxó metàl·lic. El traspàs de la cal·ligrafia al sistema de tipus metàl·lics és, formalment, antinatural.”
“Els tipus de metall de totes les èpoques fins ben entrat el Segle XIX, copien doncs l'escriptura cal·ligràfica. Això és una simple recreació. Els Didot o Bodoni, per exemple, converteixen formes que en cal·ligrafia són atacs o cues de lletres en serifs com les majúscules.”
“La llegibilitat no és intrínseca a cap forma, és pur costum. Allò que més llegim és allò que més reconeixem. Els lectors del s. XV molt probablement llegirien un text compost en Helvetica amb grans dificultats.”

“Els grans canvis tipogràfics, com Akzidenz-Grotesk en el seu moment i context (1896), són a risc d'empitjorar la llegibilitat, és a dir, la llegibilitat segons el costum del moment.”
“No estic d'acord amb el discurs oficial de l'actual moment tipogràfic. No hi ha un debat real i autèntic en els congressos de tipografia.”

“La tipografia d’encàrrec té sentit, però no deixa de ser una necessitat creada, que ha aportat noves famílies i molt interessants, però poques vegades la lletra resultant té els atributs que se li suposen.”

“Molts dels primers signes gràfics com la coma o el paràgraf els posaven els mateixos impressors. Cervantes mai va escriure una coma. El paràgraf és una ajuda a la lectura, no existeix a la parla.”
“Hi ha tot un seguit d'elements visuals que han evitat que l'escriptura alfabètica d'avui en dia sigui en majúscules, sense espais i sense signes de puntuació. Avui, al text, li afegim elements prosòdics, semàntics, diacrítics, textuals i elements expressius.”
“Tots els alfabets acaben tendint a l'homogeneïtzació, gairebé al sistema modular. Fins i tot els antics pictogrames i jeroglífics. La n i l'h són a dia d'avui gairebé iguals tot i que des del punt de vista cal·ligràfic i originàriament eren ben diferents.”

“Els grecs geometritzen la lletra i ens lleguen les dues línies (línia base i altura de les majúscules). Els romans; la modulació, el contrast, i el serif. Altres models d'escriptura, com ara les uncials; l'altura i el predomini de la lletra minúscula. El sistema tipogràfic actual és un autèntic Frankenstein.”

Enric Lax, del cicle d'il·lustració, finalista dels Premis Junceda

El projecte final Jack, d'Enric Lax, del cicle d'il·lustració, és finalista de la 12a edició dels Premis Junceda en la categoria Premi Futurs Creadors.
http://www.premisjunceda.cat/finalistes2014
Divendres 11 de desembre és el lliurament de Premis.
Enhorabona, Enric!

divendres, 5 de desembre de 2014

ATENCIÓ: Canvi de data d'Erasmus+

9 de gener de 2015La data final per enviar els formularis per fer estades d'estudis durant el curs 2015/2016 és el 9 gener de 2015; tant per a alumnes de Cicles Superiors com per als de Grau.

El formulari el teniu al web Formulari Alumnat Convocatòria 2015-16.
Si teniu dubtes poseu-vos en contacte amb la coordinadora d'Erasmus, l'Ana Lorente.

PRÀCTIQUES
Recordeu que la data final per enviar el formulari per la plaça de pràctiques del curs 2014/2015 finalitza el dia 15 de desembre de 2014.

dijous, 4 de desembre de 2014

Acte d'inauguració de curs, amb Philip Stanton

Dijous 11 de desembre fem l'acte d'inauguració de curs al CaixaForum Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8, 08038 Barcelona
Les classes es mantenen de 8.00 h a 11.00 h. atès que l'acte comença a les 12.00 h. Així doncs, a partir de les 11.30 h el centre quedarà tancat fins a les 16 h. perquè pugui anar-hi tothom. A la tarda, les classes es reprendran a les 16.30 h.
Programació de l'acte d'inauguració
12.00 h
Discurs d'obertura a càrrec del director Eduard Ducròs.
Ponència a càrrec de Philip Stanton.
Philip Stanton. Foto: http://stanton-pinturas-recientes.blogspot.com.es
Presentació dels alumnes i dels projectes seleccionats del curs 2013/2014.
Projecció dels vídeos seleccionats.

dimecres, 3 de desembre de 2014

Jornada d'inauguració de l'ESDAP



Dimarts 9 de desembre, se celebra la Jornada d'inauguració de L'ESDAP. Enguany, les activitats s'han ampliat i s'inicien a les 11.00 h del matí a l'Arts Santa Mònica i acaben al CCCB a les 17.15 h.

Programació

11.00 h - 11.20 h.
Arts Santa Mònica. Visita comentada a les exposicions del centre (per als estudiants i professors de l'ESDAP Serra i Abella)

11.45 h.
CCCB. Acreditacions dels assistents a la Jornada inaugural.

12.00 h.
Auditori del CCCB. Inauguració institucional de la Jornada i presentacions.

12.35 h.
Conferència inaugural: Disseny: menys thinking i més empatia a càrrec d’Oscar Guayabero.

Oscar Guayabero. Foto: alinsstudio

13.20 h.
Presentació de la nova web de l'ESDAP i d'exposicions.

14.00 h.
Pausa i dinar. Al mateix CCCB.

De 15.30 a 17.05 h.
Presentació de Projectes Finals del curs 2013-2014

De 17.05 a 17.15 h.
Cloenda de l'acte a càrrec de la Sra. Carme Ortiz.

Els alumnes de Gràfica audiovisual a l'Experimental'hs


Els alumnes de 1r i de 2n curs de Gràfica audiovisual, acompanyats dels professors Joan Vendrell, Eli Salvador i Angie Ballester, han assistit a l'Experimental'hs, a la Torre Barrina de l'Hospitalet de Llobregat. Es tracta d'un nou espai multimèdia, fruit de la rehabilitació que ha dut a terme l'ajuntament de l'edifici del Parc de la Marquesa. 
La jornada ha consistit en tres conferències: The Game is on (Imma Marín), El projecte audiovisual interactiu (Michelle Pelosio) i Promoció del projecte audiovisual (Esther Camacho). Imma Marín ens ha fet viure i ens ha comunicat el seu entusiasme pel tema de la gamificació amb "The Game is on: gamificació en la producció audiovisual". Per reduir-ho en una frase, la gamificació seria convertir en joc --o donar forma lúdica-- a quelcom que abans no ho era. I per a mostra, un botó: ens ha posat a tots dempeus per practicar un joc col·lectiu i observar en primera persona els seus efectes.
Esther Camacho ens ha fet entendre què és el vídeo interactiu i les seves possibilitats a través d'exemples ben actuals de web sèries. Pelosio ha posat com a exemple del tema seqüències del Titanic, per demostrar com certes narracions permeten el format de vídeo interactiu.
Per acabar, de nou Esther Camacho ens ha ajudat a solucionar dubtes sobre què fer quan ja tenim algun treball acabat i el volem donar a conèixer. I també com introduir propaganda de marca per aconseguir finançament per al nostre projecte.
Tot plegat ha resultat força interessant!

dimarts, 2 de desembre de 2014

Roberto Maury Rodríguez, a les Jornades per al foment de l'Experimentació Audiovisual, a Torre Barrina


Els alumnes de primer d´animació assisteixen a les Jornades per al foment de l'Experimentació Audiovisual. Torre Barrina, Centre Municipal de Creació Multimèdia de L'Hospitalet. El programa del dia 3 de desembre inclou la presentació de La patrulla Nodex 11 Capítol Pilot, projecte de final de l'alumne del cicle d'animació Roberto Maury Rodríguez.


Tot seguit us mostrem la resta de la programació:

EL MÒN DE L’ANIMACIÓ

Programa del dia 3 de Desembre:
17:00 h
Taula d’experiències on es mostraran diferents projectes exemplars en el mon de l’animació audiovisual.
Modera  Meritxell Farnell 

La patrulla Nodex 11 Capítol Pilot. Projecte de final de grau.
A càrrec de Roberto Maury Rodríguez

Dr W. Sèrie d’animació en 3D per públic infantil.
A càrrec d’Alex Lopez Granados.

18:00 h    Pausa

18:15 h
Col·loqui d'experts. Totes les cares de l'animació.
Diàleg sobre les diferents possibilitats de l'animació.
Modera Ramon Herrero. Guionista de sèries d'animació. Actualment, participa en la producció TEX de la productora Neptuno Films.
Ha estat el guionista de produccions com ara "Un Nadal sense Noel" que ha rebut el premi Gaudí 2009 a la millor pel.lícula d' animació, Rovelló (Premi Zapping 2002), TPH Club (Premi Zapping 2000)

Xavier Solans: Especialista en animació en 3D (Motion Graphics). Ha estat treballant als Estats Units a la cadena de televisió  NBC. Des que va  tornar a Catalunya ha fet animació 3D per al canal 3XL,  "Generación NBA", la productora Diestro TV.

Albert Rodríguez : Storyboardista de sèries d'animació i pel.lícules. Disseny d'ambients i decorats per a produccions com "Casaldàliga: Descalç sobre la terra vermella",  Mecanoscrit del segon orígen, Invizimals, Arrugas.

Xavi Segura: Animador 3D especialitzat en videojocs i animació publicitària. Va formar part de l'equip que va guanyar la medalla d'or en la categoria Animation: Promotion/Open&IDS  en el New York Festival 2014 Television & Film Awards amb una peça d'animació sobre la nova temporada del canal AXN.

20.00 h    Preguntes i debat

dilluns, 1 de desembre de 2014

Mirades a l'obra de Pieter Hugo




Mirades a l'obra de Pieter Hugo és una proposta de l'assignatura de fotografia als alumnes de primer d'il·lustració. Reflexions i inspiracions sobre l'exposició Kin de Pieter Hugo, a la Fundació Foto Colectania. Podeu veure més fotos en aquest l'enllaç al facebook del centre.

Si al hacer un retrato se espera captar el silencio interior de una víctima
consentidora, uno debe saber que resulta muy difícil introducirle un aparato
fotográfico entre la camisa y la piel.
En el retrato a lápiz, concierne al dibujante tener un silencio interior.

                                                 18-1-1996 Henri Cartier Bresson. Fotografiar del natural.

Sortida de Camp: Exposició  Pieter Hugo_Kin a la Fundació Foto Colectania.
Data: 4 de Novembre de 2014.
Escola d'Art Superior de Disseny Serra i Abella.
Alumnes de CFGS de 1r d'il·lustració.
Coordinació de la proposta: Núria Martinez Seguer.
Dibuixos dels alumnes: Raquel Monferrer, Jericó Plazas, Sara Salvatella i Blanca Villalba.