Andreu Balius a TipusLab: "El disseny tipogràfic demana un temps de repòs durant el procés"


Andreu Balius és el segon tipògraf a qui demanem ajut amb el projecte tipogràfic en col·laboració de TipusLab, un projecte de llarg recorregut que pretén donar forma a un tipus de lletra que representi al centre.

Abans de les correccions tipogràfiques, Balius ens ha explicat la seva experiència com a tipògraf i ens ha mostrat bona part del seu proces de treball. Us transcrivim algunes de les idees que ens ha transmès:

"Dissenyar alfabets que pertanyen a diferents cultures, com la versió ciríl·lica del tipus de lletra corporatiu de la Seat, m'ha permès entendre noves lògiques tipogràfiques".

"La Pradell va ser una feina de recerca de tres anys, una investigació al voltant de les lletres del segle XVIII. Pradell em va fascinar, potser pel fet de ser català".

"El disseny de tipus de lletra de l'època (segle XVIII) tenien en compte el fet que la tinta era molt densa i que el paper xuclava més tinta. El resultat dels tipus impresos no permet observar el disseny original, els punxons de Pradell que vaig poder estudiar a l'antic museu d'arts gràfiques, sí. Això em va permetre entendre la lògica de la forma i el contrast originals".

"La idea original de la Pradell era per a usos literaris, per a versions posteriors, com l'editorial, vaig pujar l'altura x i vaig ajustar l'amplada per economitzar l'espai".

"Dissenyes un tipus de lletra i després... sorpresa! No saps mai com s'acabarà usant".

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL PROJECTOR | ESCOLA SERRA I ABELLA - Fundació Foto Colectania

Activitat de Croma al Cifo de l'Hospitalet